Przejdź do głównej zawartości

Lekko karmelowy sernik z kokosem


Sernik ten przygotowałam specjalnie z myślą o Tobie MDF, przecież wiem jak uwielbiasz kokos... Zresztą i ja przy Tobie odkrywam go na nowo... Żeby jednak nie był taki całkiem tradycyjny, dodałam trochę karmelu. Stąd jego piękny kolor i wyjątkowo słodki - jak na moje serniki smak..  Dla ścisłości dopiszę, że kokosowa posypka zrobiona bez mąki (czyli taka jak moja) jest sypka i z łatwością spada z sernika. Jeśli dodamy do niej  trochę mąki, czasem też przepisy podają żółtko - będzie bardziej zwarta.



Składniki na ciasto:
20 dkg mąki
5 łyżek cukru
 15 dkg masła
1 jajko
1 łyżeczka proszku do pieczenia


Mąkę, cukier i proszek do pieczenia wysypać na stolnicę, do tego pokroić zimne masło w kostkę i posiekać najpierw nożem, a potem rękoma rozetrzeć masło do uzyskania konsystencji bułki tartej. Następnie wbić jajko i zagnieść szybko gładkie ciasto.  Gotowe wkładamy do lodówki na czas przygotowania masy serowej. 


Składniki na masę serową:
75 dkg sera białego  (trzykrotnie przemielonego)
10 dkg gotowej masy krówkowej
ok. 4 łyżki cukru (ilość zależy od kwaśności sera)
1/2 szkl śmietany kremówki 30%
2 łyżki mąki ziemniaczanej (przesiać)
3 jajka

Do misy miksera włożyć ser oraz po kolei wszystkie pozostałe składniki (jajka na końcu) i wymieszać krótko do połączenia składników.
Ciasto wyjąć z lodówki, rozwałkować i wyłożyć nim spód formy (o wymiarach ok.22x28cm), na to wylać masę serową, wygładzić.


Posypka kokosowa:
20 dkg wiórek kokosowych
10 dkg cukru pudru
15 dkg miękkiego masła

Wszystkie składniki przełożyć do miski i wymieszać  rękoma, zgniatając palcami w grudki. Posypkę rozłożyć równomiernie na ciasto, lekko przyklepując rękoma.
Sernik pieczemy tradycyjnie (czyli bez kąpieli wodnej) w piekarniku nagrzanym uprzednio do 180 stopni przez około 1 godzinę.  Po około 15 minutach warto sprawdzić czy nasza posypka nie jest zbyt podpieczona, w razie czego można nakryć wierzch sernika folią aluminiową i odsłonić ok.10 minut przed końcem pieczenia. Studzimy w uchylonym piekarniku. Smacznego!












Nareszcie ktoś pomyślał o mnie  i o mojej miłości do deserów kokosowych :) Sama powiedz, czy dzięki tej posypce sernik nie zrobił się wyjątkowy, inny niż wszystkie pozostałe? Otwarta więc jestem na kolejne Twoje propozycje!




Komentarze

Unknown pisze…
wygląda jak z prawdziwej cukierni, jeden z moich ulubionych