Przejdź do głównej zawartości

Ciasto kawowe





Kawy nie pijam zupełnie, ale słodkości z jej dodatkiem należą do moich ulubionych. Sam zapach bardzo mi odpowiada i czasami się zastanawiam jakby się tu przemóc i potowarzyszyć MDF w jej codziennym rytuale. 

I chyba wiem jak to zrobię... ona kawka a ja ciasto kawowe :) Co Ty na to MDF?


Składniki:

 1/4 szklanki mleka
12 pełnych łyżeczek kawy rozpuszczalnej
1 szklanka mąki
2/3 łyżeczki proszku do pieczenia 
1 szczypta soli
120 g bardzo miękkiego masła
3/4 szklanki cukru
2 duże jajka

Lukier:
3/4 szklanki cukru pudru
2 łyżeczki mleka
1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej


Kawę zalewamy gorącym mlekiem i odstawiamy do całkowitego wystygnięcia. Piekarnik nagrzewamy do 175oC. Jajka ubijamy z masłem, dodajemy cukier, a następnie kawę oraz wszystkie suche składniki wcześniej wymieszane. Miksujemy ok dwóch minut aby wszystkie składniki stworzyły gładką i puszystą masę. Ciasto przelewamy do wyłożonej papierem do pieczenia  keksówki  o długości ok. 25 cm i pieczemy ok 35 minut (najlepiej sprawdzić patyczkiem czy ciasto jest już suche). Po wyjęciu z piekarnika ciasto odstawiamy  aby wystygło.
Przestudzone ciasto wyjmujemy z keksówki i umieszczamy na półmisku i polewamy lukrem. Aby przygotować lukier łączymy cukier z kawą, a następnie dodajemy mleko i energicznie mieszamy aż uzyskamy  gęsty lukier.












A ja na to jak na lato, zwłaszcza jeśli ponownie przyniesiesz mi troszkę do pracy... :)




Komentarze