Przejdź do głównej zawartości

Tarta fistaszkowa dla miłośników



Wydawało mi się, że boom na ciasta ze spodem z ciasteczek neo, oreo itd. nas ominął.. jednak się myliłam. Chodziło za mną ciasto z masą z masła orzechowego. Nie miałam innego pomysłu, ani zbyt wiele czasu, pomyślałam więc, że spróbuję z ciasteczkami - które z racji posiadania w domu dwóch pożeraczy akurat miałam w domu :)  Zdecydowanie dedykuję tę tartę miłośnikom tych markizów :)


Składniki na spód:
18 dkg kakaowych markizów (2-3szt można odłożyć do dekoracji wierzchu)
7 dkg masła

Ciastka zblendować na pył, dodać rozpuszczone masło, wymieszać dokładnie. Gotową mieszanką wyłożyć dno i boki foremki mocno dociskając. Włożyć do lodówki na około godzinę aby zastygło.


Składniki na masę:
20 dkg serka mascarpone
20 dkg masła orzechowego z kawałkami orzeszków
ewentualnie cukier (ja nie dodałam)


Serek i masło wymieszać dokładnie mikserem, wyłożyć na schłodzony spód.

Polewa i dekoracja:
1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej
50 ml śmietanki 30%
50 g czekolady deserowej
+
garść solonych orzeszków arachidowych
kilka precelków i odłożone markizy :)

Śmietankę z kawą zagotować, zestawić z ognia, wrzucić połamaną czekoladę i energicznie wymieszać do uzyskania jednolitej konsystencji. Schłodzić a potem udekorować ciasto wedle uznania :)


















Tarta mogłaby spokojnie pełnić rolę mazurka wielkanocnego, trochę bakalii i pomysł jak znalazł na świąteczny stół :)












Komentarze