Przejdź do głównej zawartości

Krem z ziemniaków z musem chrzanowym




Wprost doskonały duet! Tak mnie zainspirował okres wielkanocny i korzenie chrzanu wykopane w naszym przydomowym ogródku, że powstało znakomite połączenie.





Składniki na krem:
1,5 l bulionu
2 marchewki
1 pietruszka
8 ziemniaków
4 listki szałwi
szczypta suszonego tymianku




Do przygotowania kremu ziemniaczanego wykorzystałam bulion ugotowany na cielęcinie i ćwiartce kurczaka. Dołożyłam marchewki i pietruszkę z rosołu oraz pokrojone w ćwiartki ziemniaki, szałwię i suszony tymianek. Pogotowałam do miękkości, potem całość zblendowałam na jednorodny krem.



Składniki na mus chrzanowy:
1/4 szklanki mleka
1/3 szklanki kwaśnej śmietany
1 łyżka chrzanu
sól, pieprz
1 kopiata łyżeczka żelatyny
200 ml śmietany kremówki

Żelatynę zalewamy zimną wodą i czekamy chwilkę aby stężała. Następnie lekko podgrzewamy. W osobnym naczyniu mieszamy mleko, kwaśną śmietanę, chrzan oraz przyprawy. Dodajemy żelatynę i wkładamy na 10 min. do lodówki. Śmietanę kremówkę ubijamy na sztywno i delikatnie mieszamy z masą chrzanową. Wstawiamy do lodówki na minimum 20 minut przed podaniem.
 








Pisałam to już nie raz i napiszę kolejny.. MDF jest najlepsza w zupach ;)  Prosta zupa z ziemniaków a  ten mus czyni ją wykwintnym daniem. Polecam.., pychota!
                              



Cudna jesteś MDF :)                                                 

Komentarze