Przejdź do głównej zawartości

Mleczne ciasteczka z białą czekoladą











Bardzo mleczne, delikatne i kruchutkie ciasteczka w sam raz do szkolnego pojemniczka dla dzieciaków. Moja córa nie mogła się wprost od nich oderwać, więc kolejnym razem niezbędna podwójna porcja.







Składniki na około 30 ciasteczek:
2 szklanki mąki pszennej
1/2 szklanki mleka w proszku
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
15 dkg miękkiego masła
1/2 szklanki cukru pudru
2 jajka
  tabliczka białej czekolady, posiekanej

Masło ubić mikserem z cukrem na jasną, puszystą masę. Jajka roztrzepać w miseczce, powoli dodawać do masy maślanej, cały czas miksując (zbyt szybkie dodanie spowoduje zważenie się masy). Wsypać mąkę wymieszaną z proszkiem, mleko w proszku, ekstrakt, zmiksować. Na końcu wrzucić kawałki czekolady, wymieszać. Z ciasta robić kulki wielkości niedużego orzecha włoskiego, układać na wyłożonej papierem do pieczenia blaszce, można lekko spłaszczyć. Piec w temperaturze 200ºC przez około 10 minut lub do lekkiego zrumienienia.












A skąd Ty wyczarowałaś taki przepis.. u nas też by się doskonale sprawdził, bo chłopaki wprost przepadają za białą czekoladą, koniecznie muszę takie zrobić.


Komentarze

Jak z białą czekoladą, to ja biorę w ciemno ;) Wyglądają pysznie.
Pozdrawiam

Zapraszam do mnie
Anonimowy pisze…
wspaniałe. biała czekolada czyni cuda w tym przepisie. gdyby była ciemna to już nie byłoby to... Genialny smak tych ciasteczek - próbowałam i piekłam