Przejdź do głównej zawartości

Migdałowe muffiny z morelami









W tym roku wyjątkowo ulubiłam sobie morele. Smakują mi jak nigdy wcześniej i cały czas mam na nie ochotę. Dlatego też przedstawiam wam dzisiaj muffinki z dodatkiem tych owoców. Fajne, wilgotne, na maślance i mielonych migdałach. Częstujcie się ;)




Składniki:
25 dkg mąki
10 dkg mielonych migdałów
10 dkg cukru
17 dkg masła
16 dkg maślanki
3 jajka
2 łyżki soku z cytryny
1 łyżeczka soku z cytryny
10 moreli
garść płatków migdałowych
 2 łyżki miodu płynnego


Muffinki przygotowujemy w najprostszy możliwy sposób czyli mieszamy wszystkie suche składniki w misce, następnie dodajemy kolejno maślankę, jajka, rozpuszczone masło i sok z cytryny. Miksujemy mikserem lub trzepaczką do połączenia składników. Gotowe ciasto przekładamy do papilotek, włożonych uprzednio do specjalnej foremki. Na wierzchu każdej muffinki kładziemy cząstki moreli, polewamy odrobiną miodu i posypujemy migdałami. Pieczemy około 40 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.













Chyba coś w tym jest, bo ja w tym roku też mam wielką chęć na morele a gdy towarzyszą im migdały to nie mogłoby być już  lepiej :)

Komentarze