Przejdź do głównej zawartości

Serniczek z morelami i konfiturą morelową






I znowu serniczek... Już nie wiem jak je wam reklamować... mnie nie trzeba tego robić. Mam zawsze na nie ochotę. Tym razem wypróbowałam dodatek moreli i konfitury morelowej. Koncepcja się sprawdziła, ciasto smakowało. Konfiturka z moreli z dodatkiem soku z cytryny dodaje smaczku :) Spróbujcie :)


Składniki na ser:
90 dkg sera białego zmielonego 
(u mnie od dłuższego czasu króluje - Mój Ulubiony :))
25 dkg serka typu mascarpone
1/2 szkl śmietanki 30%
3/4 szkl cukru
3 jajka
1 łyżeczka pasty waniliowej
2 łyżki soku z cytryny
2 łyżki mąki ziemniaczanej
+
1 op. podłużnych biszkoptów (takich jak do tiramisu)

Dno tortownicy o średnicy 22cm wykładamy najpierw papierem do pieczenia a potem biszkoptami.
W misie miksera mieszamy oba rodzaje sera ze śmietanką, cukrem i pastą waniliową. Następnie wbijamy jajka delikatnie mieszając aby zbytnio nie napowietrzyć masy. Na końcu przesiewamy mąkę ziemniaczaną i dolewamy sok wyciśnięty z cytryny. Mieszamy do połączenia składników. Gotową masę wylewamy na biszkopty. Ciasto przed pieczeniem można udekorować plasterkami moreli a do podania polecam przygotować konfiturę. Sernik pieczemy około 1 godzinę w 180 stopniach. Na dno piekarnika wkładamy naczynie z wrzątkiem i pieczemy  sernik w "oparach". Trzeba uważać podczas zaglądania do piekarnika w trakcie pieczenia - na gorącą parę!



Konfitura:
około 10 sztuk moreli 
3 łyżek cukru, 
sok z 1/2 cytryny
Owoce rozsmażamy na patelni z cukrem i cytryną, podlewając delikatnie wodą jeśli zajdzie taka potrzeba.
















Ta kwaskowatość konfitury morelowej sprawia, że można by zjeść dowolne ilości tego serniczka:)










Komentarze

Unknown pisze…
Zdecydowanie mój ulubiony sernik. Nie pamiętam ile razy już go robiłam... Mniam.