Przejdź do głównej zawartości

Pomidorowa tarta tatin








Nie byłam w stanie się oprzeć i  zjadłam ją sama, tyle że w dwóch ratach:) Wspaniały, słodki smak pomidorów z cytrynowym posmakiem ricotty to połączenie jakie  bardzo mi pasuje. Tę przepyszną tartę zrobiłam w niecałą godzinkę, więc tym bardziej polecam.




Składniki:
4 dojrzałe pomidory 
(2 żółte i 2 czerwone, najlepiej malinowe)
2 łyżki masła
25 dkg ricotty
skórka otarta z połowy cytryny
szczypta tymianku
arkusz ciasta francuskiego
garść listków bazylii
sól, pieprz
pesto bazyliowe do smaku
 

Zaczynamy od przygotowania pomidorów, myjemy i kroimy w grube plastry. Lekko solimy. Na patelni do zapiekania rozgrzewamy masło, a gdy zacznie lekko brązowieć, wrzucamy plastry pomidorów i smażymy kilka minut. W tym czasie ucieramy ricottę z szczyptą soli, skórka cytrynową, tymiankiem i wykładamy na patelnię, pomiędzy pomidory. Całość przykrywamy ciastem francuskim zawijając brzegi pod pomidory. Nakłuwamy ciasto od góry widelcem i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200 st.C. Pieczemy ok.30 minut . Następnie przykrywamy patelnię dużym talerzem i szybkim ruchem przekładamy na niego tartę. Podajemy z listkami bazylii i pesto.

















No własnie MDF zjadłaś sama takie pyszności. Ja też sobie zrobię i też zjem sama  ;)




Komentarze