Przejdź do głównej zawartości

Shortbread



Miłośnikom kruchych, maślanych słodkości ten przepis z pewnością przypadnie do gustu. Shortbread po raz pierwszy  jadłam  w Edynburgu i tęskniłam za ich smakiem wielokrotnie. A teraz mam odrobinę Szkocji we własnej kuchni, spróbujcie koniecznie!





Składniki: 
25 dkg masła
14  dkg cukru pudru
22  dkg mąki pszennej
10 dkg mąki ziemniaczanej
 drobno otarta skórka z cytryny

Cukier puder, mąkę pszenną i ziemniaczaną wymieszać i przesiać. W misie malaksera umieścić wszystkie składniki i zmiksować do otrzymania kuli kruchego ciasta.

Foremkę o wymiarach 20 x 30 cm wysmarować masłem, wyłożyć papierem do pieczenia. Przenieść do niej kruche ciasto,  rozłożyć równomiernie w foremce, następnie wyrównać. Schłodzić w lodówce przez 20 minut.

Używając ostrego noża naciąć ciasto (do samej blachy), formując 20 kruchych paluszków. Ponakłuwać widelcem.

Piec w temperaturze 180ºC przez 35 - 40 minut do złotego koloru. Wyjąć z piekarnika, pozostawić w formie przez 20 minut. Po wystudzeniu pokroić według naznaczonych wcześniej linii.


















Maślane ciasteczka uwielbiam. Wiem, wiem MDF zrobiłaś je specjalnie dla mnie :)


Komentarze