Przejdź do głównej zawartości

Tarta migdałowa z musem z mango





Czy już mówiłam kiedyś jak bardzo lubię owoce mango? W moim lokalnym sklepiku jestem prawdopodobnie  jedyną klientką wykupującą każdą partię dostaw. Wszelkiego rodzaju koktajle i musy to u mnie w domu codzienność więc tym razem coś bardziej urozmaiconego.






Składniki na spód migdałowy: 
15 dkg mąki pszennej
5 dkg zmielonych migdałów
2 łyżki cukru pudru
szczypta soli
10 dkg masła
1 jajko




Mąkę przesiać z migdałami, dodać masło, posiekać szybko nożem do momentu, kiedy ciasto będzie przypominać kruszonkę. Dodać jajko, cukier, sól i szybko zagnieść. Z ciasta uformować kulę, owinąć ją folią spożywczą, schłodzić w lodówce przez 30 - 60 minut minut

Formę na tartę (najlepiej z wyjmowanym dnem) o średnicy 25 cm posmarować masłem i oprószyć mąką. Schłodzone ciasto rozwałkować na grubość 3 mm i wyłożyć nim formę, wyrównać. Na ciasto wyłożyć papier do pieczenia, następnie ryż, który obciąży pieczone ciasto.

Piekarnik nagrzać do 220ºC. Obniżyć temperaturę piekarnika do 200ºC, wstawić ciasto i podpiec przez 15 minut. Następnie formę wyjąć z piekarnika, usunąć papier z obciążeniem, wstawić z powrotem do piekarnika i piec dodatkowe 10 - 15 minut, do zrumienienia spodu. Wyjąć z piekarnika, wystudzić, usunąć formę wykładając spód na paterę.





Składniki na masę mango: 
1 puszka pulpy z mango ok. 300 g
ok. 200 g jogurtu greckiego
2 łyżki serka mascarpone
1 łyżka cukru pudru
100 ml śmietany kremówki
2 łyżki żelatyny
borówki do dekoracji

Masę mango zaczynamy od zmieszania  pulpy z jogurtem naturalnym, serkiem mascarpone, cukrem i rozpuszczoną w kilku łyżkach wody żelatyną. Całość  miksujemy na niskich obrotach dodając na końcu ubitą śmietanę kremówkę. Delikatnie łączymy wszystkie składniki i gotowy krem wykładamy na spód tarty. Dekorujemy ulubionymi owocami, ja dla kontrastu kolorystycznego wybrałam borówki amerykańskie.



















Dzięki Tobie MDF i ja polubiłam ten egzotyczny owoc. Jest pyszny zarówno do słodkich wypieków, koktajli jak i sałatek.  A to ciacho jest wyśmienite, zwłaszcza krem :)

Komentarze