Przejdź do głównej zawartości

Ciasto kawowe z korzenną kruszonką orzechową



Smak tego ciasta nieubłaganie przypomina mi o jesieni  i jest pierwszym wykonanym z dodatkiem  z tegorocznych orzechów.  A że kawa i orzechy to połączenie moje ulubione to spieszyłam się aby taki specjał Wam przedstawić.








Składniki:
14 dkg cukru
1 opakowanie cukru waniliowego
12 dkg masła + masło do formy
szczypta soli
3 jajka
120 ml kwaśnej gęstej śmietany
2 łyżki mocnego naparu z kawy
17 dkg mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki mleka


Piekarnik rozgrzewamy do 180 st. C . Cukier i cukier waniliowy ucieramy z masłem i sola na puszystą masę.Kolejno wbijamy jajka, ucierając masę po dodaniu każdego.Wlewamy śmietanę i kawę, ucieramy mikserem ustawionym na najniższe obroty. Porcjami, stale ucierając wsypujemy przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia na zmianę z mlekiem.




Składniki na kruszonkę:
10 dkg pokruszonych orzechów włoskich
5 dkg cukru trzcinowego
1 łyżka mąki pszennej
1 łyżeczka mielonego cynamonu

1/2 łyżeczki startej gałki muszkatołowej



Przygotowujemy kruszonkę, mieszając wszystkie składniki. Tortownicę o średnicy 20 cm smarujemy masłem, napełniamy ciastem kawowym, równomiernie posypując kruszonką orzechową. Pieczemy ok. 50 minut.













I takie specjały lubimy najbardziej. Pyszne i proste :)

Komentarze

Arkadiusz pisze…
Idealne ciasto na niedzielne spotkanie z rodziną. Pozdrawiam serdecznie :)