Przejdź do głównej zawartości

Drożdżówki z borówkami amerykańskimi




To bez wątpienia jedno  z lepszych drożdżowych jakie zrobiłam. Długo zwlekałam z ich przygotowaniem, ponieważ przerażało mnie dodanie ziemniaków do ciasta na którym mają znaleźć się owoce. Wierzcie mi, zakochacie się w tych drożdżówkach.

Składniki:
7g drożdży instant
250 ml ciepłego mleka
10 dkg masła
1 cukier wanilinowy
45 dkg mąki
10 dkg cukru
1/2  łyżeczki soli
12 dkg gotowanych, ubitych ziemniaków

Składniki:
20 dkg mąki

10 dkg masła

10 dkg cukru
1/2 łyżeczki cynamonu
Drożdże rozrabiamy z 1 łyżeczką cukru, zalewamy kilkoma łyżeczkami mleka, dodajemy łyżkę mąki i ostawiamy na ok. 15 minut do wyrośnięcia. Następnie dodajemy pozostałe składniki i zagniatamy miękkie i elastyczne ciasto. Zostawiamy na 1,5 godziny do wyrośnięcia. Z przygotowanego ciasta formujemy ok. 14 małych drożdżówek. Spłaszczamy w środku i dodajemy borówki (próbowałam też z malinami i wyszły równie pyszne). Ciasto smarujemy roztrzepanym jajkiem i posypujemy cynamonową kruszonką. Piec ok.20 minut w piekarniku nagrzanym do 200 stopni.
Za każdym razem obiecuję sobie, że upiekę je z podwójnej porcji, bo znikają tak szybko, że nie zdążają wystygnąć...









Nic w tym dziwnego że znikają w mgnieniu oka, skoro najlepsze są świeże jeszcze ciepłe.. 

Komentarze