Przejdź do głównej zawartości

Kostka kokosowa




Sylwestrowe przygotowania-tak mnie pochłonęły, że zapomniałam się z wami podzielić przepisem na słodką przekąskę. Dla miłośników czekolady propozycja mogąca bez obaw konkurować z blokiem czekoladowym. A dla tych,  którzy tak jak ja uwielbiają wszystko co kokosowe to wprost znakomite połączenie, w sam raz do świątecznej herbaty.





Składniki na dolną masę:
15 dkg stopionego masła
1 szklanka słodkiego mleka skondensowanego
2 łyżki syropu klonowego
1,5 szklanki wiórków kokosowych
0,5 szklanki kakao

¾ szklanki cukru
2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
375 g herbatników zmielonych na miał


Składniki na wierzchnią warstwę:
20 dkg gorzkiej czekolady
40 g masła
1 szklanka cukru
3 łyżki wrzątku
1,5 szklanki wiórków kokosowych


Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia. Aby przygotować dolną masę należy roztopić masło, a następnie dodać mleko skondensowane oraz syrop klonowy, wymieszać i podgrzać  tak, aby powstała masa była gorąca. Zdjąć z ognia i dodać pozostałe składniki. Dokładnie wymieszać dość energicznie, ponieważ masa szybko twardnieje. Wyłożyć na blaszkę równomiernie, ugniatając palcami dokładnie aby pozbyć się pęcherzyków powietrza. Schłodzić około pół godziny w lodówce.
Wierzchnią warstwę zaczynamy od roztopienia czekolady z masłem aż do uzyskania gładkiej konsystencji. Dodać cukier oraz wrzątek. Dokładnie wymieszać do roztopienia cukru i połączyć z kokosem. Tak przygotowaną masę wyłożyć równomiernie na schłodzony spód i całość schłodzić w lodówce.


 









O kurka! Jestem miłośnikiem bloku czekoladowego i rafaello, mniemam zatem, że mi posmakuje!!! Coś dla mnie MDF, do porannej noworocznej kawki poproszę!!!





Mam, mam dla Ciebie i nie dam nikomu... Przyjeżdżaj!

Komentarze