Przejdź do głównej zawartości

Śliwki w czekoladzie






Pomimo, że Święta już za nami, nic nie stoi na przeszkodzie aby w karnawale trochę sobie podogadzać pysznościami. Takiej ochoty narobiła mi moja współblogerka na znakomite marcepanowe śliwki  jakie jadła w Święta w swoich rodzinnych stronach, że postanowiłam szybko przekonać się czy rzeczywiście są godne uwagi. 
Oj są...spróbujcie sami.







Składniki :
25 sztuk śliwek kalifornijskich
1/3 szklanki rumu
80 g masy marcepanowej
130 g gorzkiej czekolady


Śliwki zalać rumem i odstawić do namoczenia przez  całą noc. Następnie z marcepanu formować małe kuleczki o średnicy około 1 cm i nadziewać nimi  śliwki. Czekoladę roztopić w kąpieli wodnej. Śliwki obtaczać w czekoladzie i odkładać na folię aluminiowa do zastygnięcia. Najlepiej przechowywać w lodówce.








Kochana, wiem co mówię i co mi smakuje, jedyne czego nie wiedziałam, to że są tak proste w przygotowaniu. A w te święta naprawdę stanowiły niezłą atrakcję na stole wśród ciast...


Komentarze

hmmmm chyba je już gdzieś widziałam i nawet jadłam ;)
2Laskiwanilii pisze…
No właśnie MDF tyle mi opowiadała o ich smaku, że nie mogłam się powstrzymać:) Gdyby nie Ty nie byłoby ich na naszym blogu.