Przejdź do głównej zawartości

Ptysie z bitą śmietaną





Takie właśnie ptysie chodziły za mną od dawna, malusie na raz do buzi, wypełnione bitą śmietaną.
Oprócz tego, że są pyszne i można je jeść bez końca to prezentują się uroczo, prawda MDF?







Składniki na ciasto:
1 szklanka wody (250 ml) 
125 g masła 
 1 szklanka mąki pszennej
 4 jajka
szczypta soli
250 ml śmietany kremówki ubitej z 2 łyżeczkami cukru pudru
 

W rondelku z grubym dnem zagotować wodę z masłem. Na gotującą się wodę wsypać mąkę pszenną, energicznie mieszając, by całość się nie przypaliła. Ciasto jest gotowe gdy jest jednorodne i odchodzi od ścianek garnka. Pozostawić do ostygnięcia. Ostudzone ciasto zmiksować z jajkami, do gładkości. Ciasto przełożyć do worka cukierniczego z ozdobną końcówką w kształcie gwiazdki. Na blaszkę wysmarowaną masłem wyciskać okrągłe porcje ciasta, w sporych odstępach (ciasto mocno rośnie). Piec w temperaturze 200ºC przez około 20 - 30 minut. Po upieczeniu wystudzić, przekroić wzdłuż. Ptysie nadziewamy bitą śmietaną.




















Powiedziałabym nawet że prezentują się bosko! A i smakują podobnie, któż z nas nie lubi tych małych cudeniek?

Komentarze

Cukry Proste pisze…
Nie jadłam takich chyba od dzieciństwa:)
Just Megik pisze…
Uwielbiam! U mnie też ostatnio były ptysie - dołożyłam tylko truskawki i polałam czekoladą... parzone ciasto jest pyszne :)
Twoje prezentują się idealnie :)