Przejdź do głównej zawartości

Leczo




Niewątpliwie to moje ulubione letnie danie, chociaż przygotowuję je właściwie przez całe lato i mniej więcej połowę jesieni. I nigdy nie mam dosyć. Przenigdy. I wcale nie dlatego, że mam jakiś sekretny przepis, składnik czy rytuał. Lubię i już. Danie to jednak ewaluuje razem ze mną i zmienia się też równocześnie. W tym sezonie odkryłam przez przypadek, że dodatek chorizo wspaniale wyostrza jego smak. W ubiegłych latach wystarczała mi papryczka chili. Kiedyś próbowałam podlewać warzywa winem.. wersji było już bez liku. Jedyne co się nie zmienia to specjalnie upieczone domowe pieczywko, posmarowane masełkiem.. I mimo, że robię je tak często, to PRECYZYJNE podanie składników jest nie lada wyzwaniem, specjalnie dla Was robiłam więc notatki podczas ostatniego gotowania :)





Składniki:
3 rodzaje papryki (3 czerwone, 2 żółte,1 zielona)
2 marchewki
ząbek czosnku
3 cebule
2 małe cukinie
4 pomidory
puszka pomidorów krojonych bez skórki
1 jabłko
2 laski kiełbaski podwawelskiej
1 laska chorizo
pęczek pietruszki
1/2 papryczki chili
ziele angielskie - 3 ziarenka
sól, pieprz
2 łyżki masła klarowanego


Zaczynamy od podsmażenia cebulki i czosnku na łyżce masła, na złoto, potem dorzucamy marchewkę (obraną i pokrojoną w plasterki) i dusimy delikatnie podlewając wodą. Następnie myjemy i kroimy i dorzucamy do tego paprykę i chili. Potem sparzamy pomidory, obieramy je ze skórki, kroimy i dokładamy do patelni, równocześnie wrzucając pomidorki z puszki. Na końcu dokładamy obraną i pokrojoną cukinię oraz jabłko. Teraz pora na pokrojenie kiełbaski i podsmażenie jej do zrumienienia na łyżce masła, na osobnej paleni. Następnie razem z surową = nie podsmażaną kiełbaską chorizo (pokrojoną także w plasterki) wrzucamy je do duszonych warzyw. Wkładamy tam także cały umyty pęczek pietruszki, dla aromatu. Doprawiamy do smaku i dusimy całość do miękkości. Podajemy na ciepło. Smacznego!













Co kucharka to inny sposób na przygotowanie tego dania, pomysłów jak sama pisałaś cała masa... Zamieszczony tutaj przepis próbowałam i przyznaję, że leczo MDF jest przepyszne! No i do tego świeży chlebek z masełkiem po krakowsku -pychota!

Komentarze