Przejdź do głównej zawartości

Lodowy tort owocowy








Uznałam, że czas najwyższy przygotować samodzielnie domowe lody.. No i  je zrobiłam..., ale przepis wynalazłam najprostszy z możliwych. Po prostu miksujemy parę składników, wkładamy do zamrażarki i gotowe! A lody pyszne, mocno owocowe i wciągające. No i zdrowe. Owszem słodkie, ale już bez żadnych sztucznych dodatków. A co najważniejsze moim dzieciom zasmakowały ogromnie!! 





Składniki:
25 dkg malin
25 dkg jeżyn
1 łyżka cukru
1 puszka mleka skondensowanego słodzonego
500 ml śmietany 30%
wafle do podania



Owoce umieścić w garnku, dodać cukier i zagotować krótko do momentu puszczenia soku przez owoce. Wystudzić a następnie przetrzeć przez sito - żeby pozbyć się tych wszystkich drobnych pestek. Schłodzić w lodówce.
W osobnej misce zmiksować śmietanę 30% i mleko skondensowane, do uzyskania gęstej i dosyć zwartej konsystencji. Otrzymaną masę podzielić na połowę, do jednej dodać przygotowany uprzednio mus owocowy, wymieszać i przełożyć do tortownicy o średnicy 20 cm, wyłożonej folią spożywczą (spód i boki). Wyrównać warstwę i na wierzch wylać masę śmietankową. Zamrozić. Podawać w pokruszonymi waflami cukrowymi.














To prawdziwy strzał w dziesiątkę tegorocznego lata MDF ! Niestety nie było mi dane skosztować, bo zanim wprosiłam się na wizytę, po torciku pozostało wspomnienie... Dlatego też po urlopie  poproszę właśnie  o niego :)

Komentarze