Przejdź do głównej zawartości

Lekka sałatka z mango




Ponieważ MDF uwielbia mango i co dzień w pracy opowiada mi, jak to poprzedniego wieczoru znów go zjadła postanowiłam zrobić specjalnie dla niej pyszną sałatkę z dodatkiem właśnie tego pysznego owocu. Wyszła obłędna. Mango jest niezwykle delikatne ale i soczyste, słodkie i wyraziste. W połączeniu z mozzarellą, grillowanym kurczakiem i sałatą smakuje wyśmienicie. Ja też się w nim zakochałam! Nie czekajcie, próbujcie!



Składniki dla 4 osób
mix sałat
1 podwójna pierś z kurczaka (mała)
1 op mozzarelli mini (w kulkach)
pomidorki koktajlowe
mango
opcjonalnie: domowe grzanki
sól, pieprz, tymianek, oliwa

Zaczynamy od przygotowania kurczaka. Pierś kroimy w cienkie plasterki, oprószamy solą, pieprzem i tymiankiem i smażymy na patelni grillowej spryskanej delikatnie oliwą z oliwek.  Sałatę myjemy, osuszamy i szarpiemy rękoma na kawałki, na niej układamy pozostałe składniki. Pomidorki kroimy wzdłuż na pół, mozzarellę w plasterki i obrane mango w paski. Mango należy kupić kilka dni wcześniej i położyć w temperaturze pokojowej aby dojrzało i w dniu podania było miękkie i soczyste.  Na śniadanie zaserwowałam sałatkę z samodzielnie zrobionymi grzankami z chleba.


Do podania sos winegret na bazie migdałów: 
oliwa, kilka listków bazylii, garść migdałów, ząbek czosnku, cukier, sól, troszkę wody.

Podane składniki zmiksować blenderem. Sałatę polewamy sosem winegret tuż przed podaniem. 











No to mi dogodziłaś kochana! Mango uwielbiam i mam nadzieję, że choć trochę Cię zaraziłam miłością do niego. Zazwyczaj jednak stosowałam je do słodkich deserów, a tutaj taka niespodzianka, pyszota!








Komentarze

Olka pisze…
Mam słabość do mango. Taka sałatka to świetny letni lunch.