Przejdź do głównej zawartości

Mini serniczki z jeżynami











Ponieważ jakiś czas temu stałam się posiadaczką takich śmiesznych foremek na mini ciasta, z wgłębieniem, które idealnie nadają się na świeże letnie owoce postanowiłam je wreszcie wykorzystać. A że miłośniczką serników wszelkich jestem nie od dziś mój wybór padł na mini serniczki z jeżynami z ogrodu MDF :)





Składniki na 4szt:

25 dkg mascarpone
25 dkg ricotty
2 jajka
2-3 łyżki cukru
1 łyżka mąki ziemniaczanej
laska wanilii
30 dkg jeżyn

Ricottę i mascarpone włożyć do misy miksera i wymieszać do połączenia się serków, dodać cukier, ziarenka z wanilii, po kolei oba jajka i na końcu przesianą mąkę ziemniaczaną (może być pół budyniu waniliowego). Foremki w których piekłam te serniczki "nabyłam droga kupna" w tym śmiesznym sklepie Tchibo.. Jeżeli komuś z Was także udało się je kupić to wiedzcie  że są idealne do tego wypieku :)
Foremki należy dokładnie wysmarować masłem i obsypać bułką tartą, żeby nie było kłopotów z wyjęciem ciasta. Do tak przygotowanych form wlewamy masę  serową do wysokości 3/4 i pieczemy w temperaturze 175 stopni około 45 minut. Ciasto wyjmujemy po ostygnięciu, uwaga, może troszkę opaść :)  Niecki serniczków wypełniamy owocami i posypujemy pudrem. Smacznego!












A tak się bałyśmy wypróbować te nowe foremeczki, a tu znalazłaś idealne przeznaczenie dla nich! I w sam raz na jedną porcję dla sernikowych łasuchów :)

Komentarze

healthy dreams pisze…
Mniam! Wygląda tak lekko :D