Przejdź do głównej zawartości

Rurki z kremem budyniowym





Dzisiaj w roli głównej moje ulubione rurki! Kruche, pyszne z niebiańskim kremem budyniowym, w idealnej konsystencji. Przepis rodzinny od najlepszej "piekarki" w rodzinie. To ona zaraziła mnie pasją do wypieków i kucharzenia. Pamiętam czasy kiedy wracałam ze szkoły i zamiast odrabiać lekcje albo biegać z dzieciakami siedziałam w kuchni z makutrą na kolanach... albo próbowałam nawijać paski ciasta na rureczkowe foremki - co początkowo nie było łatwe i proste. Ale wprawa przychodzi szybko. 
Ten smak przypomina mi większość imprez domowych od dzieciństwa. I wiem że moim dzieciom też będzie się z nimi kojarzył...




Ciasto:
50 dkg mąki
25 dkg margaryny
2 żółtka
1 szklanka śmietany

Zarobić szybko i schłodzić w lodówce około 1 godzinę. Po czym rozwałkować cienko, kroić na paski o wymiarach 15cmx2cm, nawijać na foremki, piec krótko (jakieś 15 minut) do uzyskania lekko złotego koloru.


Masa budyniowa:
5 żółtek
20 dkg cukru pudru
laska wanilii
6 łyżek mąki pszennej
0,5 l mleka
2 krople olejku rumowego


Żółtka utrzeć z cukrem, dodać mąkę i trochę mleka. Resztę mleka zagotować, wlać utarte żółtka, zagotować cały czas mieszając. Wystudzić. Przed nadziewaniem zimną masę rozmiksować na gładko mikserem.




Zdjęcia wykonane przez Anię Szot ze studia 
www.foto-nostalgia.pl
Dziękujemy i polecamy :)




Sama nie wiem już, czy wolę te z masą budyniową czy z bitą śmietanka i mascarpone...Jak tylko mogę do masy dodać kroplę ajerkoniaku  lub advokata to  już jest pełnia szczęścia.

Komentarze