Przejdź do głównej zawartości

Ekspresowy piernik świąteczny






Dobrze, że już niebawem święta, bo nie mogłam się już doczekać tych wszystkich świątecznych wypieków. Moje dzieci pochłonęły już dwie porcje pierniczków, a za mną "chodził" piernik. I właśnie go upiekłam.. Na szczęście aromat tak się pięknie po domku rozpłynął, że więcej chętnych się znalazło... I dobrze, niedługo powtórka, tym razem w wersji świątecznego domku Mikołaja :)


Składniki:
25 dkg miodu naturalnego (mały słoiczek)
1/2 szkl cukru kryształu
2 łyżki cukru pudru
10 dkg masła
1 szklanka mleka
3 łyżeczki kakao
1 opakowanie przyprawy do piernika
4 jajka ( białka i żółtka osobno)
2 szklanki mąki pszennej
1/2 szkl mąki orkiszowej
2 łyżeczki sody
bakalie
Ponadto słoiczek ulubionych powideł do przełożenia

Miód, cukier, masło, kakao i przyprawę do piernika umieszczamy w  małym rondelku i ogrzewamy na małym ogniu, doprowadzając do wrzenia. Studzimy. Przekładamy zimną masę do misy malaksera, dolewamy mleko, mieszamy i powoli dosypujemy obie mąki na zmianę z żółtkami. Na koniec dodajemy pokrojone bakalie (orzechy, śliwki suszone, żurawinę, morele). Białka ubijamy osobno dodając pod koniec cukier puder, następnie powoli mieszamy z powstałym ciastem. Przelewamy do foremki (około 25x20cm) i pieczemy  40 minut w temperaturze 160 stopni.
Wystudzone ciasto należy przekroić i przełożyć podgrzanymi powidłami, dzięki czemu całe ciasto przejdzie ich smakiem.


Składniki na czekoladę:
10 dkg masła
80g śmietany kremówki
1/2 szkl cukru pudru
3 łyżki kakao

Wszystkie składniki umieszczamy w rondelku albo na patelni i rozpuszczamy na delikatnym ogniu uważając na dokładne wymieszanie aby nie doprowadzić do powstania grudek! Zagotowujemy i studzimy. Ciepłą masą polewamy piernik i dekorujemy według uznania. Smacznego!






Wreszcie MDF!!! Obiecywałaś, obiecywałaś i jest!
Wygląda pięknie i mam wrażenie, że czuję jego zapach u siebie dzięki tym bajecznym zdjęciom.
Co Ty na mały interes świąteczny: ja dla Ciebie sernik a Ty dla mnie piernik ?





Jak tylko zrobisz dla mnie sernik kawowy - nie ma sprawy!!!


 
Dołożysz kilka maślanych gwiazdek i będziemy kwita :)





Komentarze