Przejdź do głównej zawartości

Babeczki podwójnie migdałowe ze śliwkami




Połączenie śliwek i cynamonu to dla mnie kwintesencja jesiennych smaków. Sam zapach jest tak obłędny, że do tego duetu nie potrzeba właściwie nic więcej. No chyba, że migdały? I tak oto powstały babeczki z ciastem i masą  migdałową, które znakomicie skomponowały się ze śliwkami. I o ten smak mi właśnie chodziło :)




Składniki na ciasto :
20 dkg masła
15 dkg mąki
10 dkg tartych migdałów
1 jajko
8 dkg cukru

Składniki na masę:
15 dkg śmietany kremówki
3 jajka
10 dkg cukru
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
15 dkg zmielonych migdałów

Dodatkowo:
50 dkg śliwek
cynamon

Zaczynamy od przygotowania ciasta na babeczki. Do miski wsypujemy mąkę, cukier oraz wkrawamy masło. W palcach rozdrabniamy wszystko na drobna kruszonkę. Następnie dodajemy jajko oraz tarte migdały i formujemy kulę. Gotowe ciasto wstawiamy na godzinę do lodówki.
W czasie gdy ciasto się chłodzi przygotowujemy masę migdałową. Wszystkie składniki miksujemy na jednorodną masę ok. 2 minut.
Foremki na babeczki smarujemy masłem i wykładamy gotowym ciastem. Śliwki myjemy, przecinamy na pół i wyjmujemy pestki. Układamy na cieście, posypujemy delikatnie cynamonem i całość zalewamy gotową masą migdałową. Pieczemy ok. 45 minut w piekarniku nagrzanym do temperatury 180 st. C.















Powiem Ci MDF, że to nie tylko Twoje smaki. Moje też. Ale jestem pewna, że chętnych będzie więcej.. dużo więcej :)







Komentarze