Przejdź do głównej zawartości

Galette na twarożku z brzoskwiniami





Często tak mam, jak wrócę z pracy, że mam na coś pysznego ochotę...tak było i tym razem. Chodziło za mną ciasto z owocami, ale -szarlotek - z racji dużej popularności w naszym domu -  chwilowo dość ;) Zrobiłam więc galette, najszybsze możliwe ciasto z owocami. Tym razem nieco inny skład ciasta, bez jajek za to z kremowym twarożkiem. Wyszło pysznie. Ciacho zniknęło. Ledwo uratowałam kawałek do pracy na drugi dzień, żeby moja MDF też spróbowała. Polecam więc. Aromat nieziemski, ciasto kruche, listkujące. Mniam...


Składniki:
20 dkg mąki
20 dkg naturalnego delikatnego twarożku
 (u mnie President)
10 dkg masła
szczypta soli

Mąkę przesiać, dodać sól i pokrojone masło, posiekać nożem lub mikserem końcówką typu hak. Kiedy osiągniemy konsystencję bułki tartej, dodajemy serek  i zagniatamy szybko ciasto. Wkładamy je do lodówki na około  1 godzinę.

Nadzienie:
80 dkg brzoskwiń lub nektarynek
sok z 1/2 cytryny
pół łyżeczki pasty waniliowej
2-3 łyżki bułki tartej
ok. 5 dkg cukru
1 łyżeczka mąki ziemniaczanej

Owoce należy umyć, przekroić aby wyjąć pestki a potem pokroić na ósemki lub cieńsze plasterki, w zależności od miękkości owoców. Wkładamy je do miski, posypujemy cukrem oraz odrobiną mąki ziemniaczanej, dodajemy wanilię. Odstawiamy na 15 minut aby owoce puściły sok.

Schłodzone ciasto wyjmujemy z lodówki, ja podzieliłam je na 2 części. (Zrobiłam dwa ciasta ale możecie zrobić jedno większe).  Każdą część rozwałkowujemy na okrąg o średnicy ok.15cm. Środek podsypujemy bułką tartą, która zapobiegnie namoknięciu ciasta. Na tym układamy owoce, zostawiając około 3cm marginesu. Wolne boki zaginamy na owoce. Tak przygotowane ciasto wkładamy  jeszcze na 10-15 minut do lodówki. Piekarnik nagrzewamy do 190 stopni. Schłodzone galette pieczemy około 40 minut. W razie potrzeby po około 25 minutach wierzch można przykryć folią aluminiową. 
Odsączony sok oraz kilka plasterków owoców, które nie mieszczą się w cieście możemy przesmażyć na patelni i polać powstałą konfiturą upieczone ciasto tuż przed podaniem.















Komentarze

Anonimowy pisze…
Wygląda pysznie i pewnie tak też smakuje :)