Przejdź do głównej zawartości

Ciabatta





Nie ma nic pyszniejszego jak świeży, pachnący  chleb na rodzinne niedzielne śniadanie. Dzięki temu, że ciasto przygotowałam  wieczorem to następnego ranka  mogliśmy się delektować jej smakiem. Każdy z moich domowników ze swoimi ulubionymi dodatkami, mi do szczęścia wystarczy masełko...Pychota!




Składniki:
200 g mąki pszennej

16 dkg wody

1/2 łyżeczki soli

6 g świeżych drożdży

Wszystkie składniki ciasta wymieszać w misce, przykryć ściereczką i odstawić na noc na ok. 12 h. Piekarnik rozgrzewamy do temperatury 250 stopni, na sam spód wkładamy kamień do pieczenia a jeśli nie mamy takiego zwykłą blaszkę. Wyrośnięte ciasto przekładamy na oprószony mąką  papier do pieczenia (wierzch ciabatty można  również oprószyć).Odstawić ciabattę na 20-30 minut, aby podrosła. Po tym czasie zsunąć ją na rozgrzany kamień i piec  ok.15-20 minut.















Że też ja nie mam takiego zacięcia na te chlebki śniadaniowe... MDF następnym razem jak zaplanujesz na śniadanko pastę z suszonych pomidorów to ja poproszę do tego ciabattę :)


Komentarze

Anonimowy pisze…
chlebki śniadaniowe to też nie dla mnie - wolę takie pieczone "jednym rzutem" - choć nie powiem, chyba wypróbuję ten przepis ale w kolejności... ciasto przygotuje rano przed wyjściem do pracy a upiekę po 12 godzinach wieczorem;) do rana pewnie zniknie... i śniadania nie doczeka;)