Przejdź do głównej zawartości

Churros





To absolutnie mój hiszpański przysmak. Na każdej ulicy można spróbować tego wyciskanego na głęboki olej i smażonego w bardzo wysokiej temperaturze smakołyku. Zwykle posypane dużą ilością drobnego cukru, moja rodzinka natomiast uwielbia je maczane w gorącej czekoladzie. Aby zasmakować odrobiny Hiszpanii nie trzeba się bardzo wysilać, polecam je bardzo :)






Składniki:
450 ml wody 
15 dkg masła
szczypta soli
40 dkg mąki pszennej
kilka kropel ekstraktu z wanilii
2 jajka
olej do smażenia
drobny cukier do posypania

Wodę gotujemy z masłem i solą w średniej wielkości garnku. Gdy zacznie wrzeć, kuchenkę przykręcamy na mniejszą moc  i wsypujemy mąkę. Energicznie ucieramy drewnianą łyżką, aż ciasto zacznie odstawać od ścianek garnka.Odstawić do przestudzenia, następnie dodać wanilię i wbijać po jednym jajku dokładnie miksując.
Do szerokiego garnka wlewamy olej (około 700 ml) i rozgrzewamy do temperatury 180 stopni. Następnie przykręcamy płomień, aby temperatura tłuszczu była na tym samym poziomie i za pomocą szprycy z końcówką o kształcie gwiazdki wyciskamy 10 cm paski. Smażymy ok. 2 minut, aby były równomiernie złote.
Gotowe churrosy posypujemy obficie drobnym cukrem.














Omg zrobiłaś je! Bosko. No to i ja nie mam wyboru i muszę je zrobić moim chłopakom. Oszaleją ze szczęścia, już to widzę! 





Komentarze