Przejdź do głównej zawartości

Sernik z konfiturą z gruszek





Odwiedziny gości to w naszym domu szczególne święto, na takie okazje przygotowujemy więc szczególnie to, co goście lubią... A moi goście - zwłaszcza jeden z nich, przepada za sernikami. Jeśli nie były to wyłącznie słowa wypowiedziane z grzeczności - tym wydaniem  sernika był zachwycony. W związku z tym ja także. Uwielbiam to uczucie w środku kiedy widzę, że to co przygotowałam smakuje.. Dziękuję zatem za wszystkie dobre słowa karmionym przeze mnie osobom, wylewacie miód na moje serce... :)



Do rzeczy jednak, podaję przepis:


Składniki na spód:
8 dkg kakaowych herbatników
10 dkg masła


Ciastka pokruszyć na drobny piasek, masło rozpuścić, połączyć, wyłożyć spód foremki o średnicy 22cm.



Masa serowa:

90 dkg sera białego (3x zmielonego)
użyłam serka Mój ulubiony z Wielunia
1/3 szkl śmietany 30%
2 łyżki gotowej masy karmelowej
2 łyżki cukru pudru
3 jajka
2 łyżki mąki ziemniaczanej
konfitura z gruszek


Przemielony ser wkładamy do misy miksera razem z cukrem, śmietanką i karmelem - mieszamy do połączenia składników. Wbijamy jajka, mieszamy. Na koniec przesiewamy mąkę ziemniaczaną. Mieszamy krótko. Wylewamy 1/2 masy na przygotowany spód, nakładamy małymi porcjami konfiturę - wykładamy na wierzch pozostałą część masy serowej. Całość wkładamy do piekarnika nagrzanego do 170 stopni i pieczemy 1 godzinę.
Studzimy  w uchylonym piekarniku. Przechowujemy w lodówce. Smacznego!












To prawda, że to miód na serce tego, który przyrządza. Tylko czemu to zawsze mój mąż   umiera z zachwytu nad Twoimi sernikami, a moje mu po prostu baaardzo smakują..?



Z tego samego powodu dla którego mój M. zjada u ciebie 17 razy więcej wszystkiego niż zjadłby w domu... :)

Komentarze