Przejdź do głównej zawartości

Tarta Oreo z kremem fistaszkowym



Mój syn to najbardziej  znany mi  miłośnik wszystkiego, co posiada w sobie masło orzechowe. Poza nutellą, którą zjada pasjami,  fistaszki są następne w kolejce. To specjalnie dla niego zrobiona tarta z ulubioną masą, która jak się okazało, znalazła tylu zwolenników i zniknęła tak szybko, że nie miałam co przynieść MDF do spróbowania...





Składniki:
na spód:
35 dkg ciastek oreo
7 dkg masła
na masę orzechową:
16 dkg masła
3/4 szklanki cukru pudru
20 dkg masła orzechowego solonego
250 ml śmietany kremówki
na polewę:
2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
150 ml śmietany kremówki
20 dkg czekolady gorzkiej
1 łyżeczka spirytusu


Ciastka Oreo wraz z masłem zmiksować  w malakserze na gładka masę i wyłożyć nią formę na tartę o średnicy min.25 cm. Mocno uklepać i włożyć na ok. 1/2 godziny do lodówki.


Masło utrzeć z cukrem pudrem na jasną i puszysta masę, następnie po łyżce dodawać masło orzechowe cały czas ubijając. Na koniec delikatną strużką wlewać śmietanę kremówkę, miksując do połączenia się składników. Tak przygotowana masę wykładamy na ciasteczkowy spód.


Kawę zapatrzyć w dwóch łyżkach gorącej wody i zagotować razem ze śmietanką. Odstawić z ognia i dodać połamaną na kawałeczki czekoladę dokładnie wszystko ze sobą mieszając. Po ostudzeniu dodać spirytus i polać przygotowana tartę.













Skoro nie miałam co spróbować, to nie pozostaje Ci nic innego,  MDF,  jak tylko zrobić powtórkę:)



Komentarze