Przejdź do głównej zawartości

Sałatka z kaszą jęczmienną











Trochę nudy wdarło się w nasze pyszne śniadania w pracy dlatego któregoś dnia postanowiłam przygotować sałatkę inną niż wszystkie do tej pory. Martwiłam się czy MDF uzna ją za smaczną, ale okazuje się że zupełnie nie potrzebnie... Zestaw bowiem przypadł do gustu wszystkim. Najbardziej mnie cieszy że przemycam w niej zdrową kaszę. Weszła już na stałe do naszego menu śniadaniowego oraz domowego dlatego przedstawiam ją teraz Wam :)







Składniki dla 4 osób:
1 woreczek kaszy jęczmiennej
1/2 sałaty lodowej
1 cebulka czerwona
1 laska kiełbasy toruńskiej/ podwawelskiej
3-4 ogórki kiszone
pęczek szczypiorku

Sos czosnkowy:
3 łyżki majonezu
5 łyżek jogurtu naturalnego
1-2 ząbki czosnku przeciśniętego przez praskę
łyżeczka soku z cytryny
szczypta soli, pieprzu i cukru



Kaszę ugotować zgodnie z przepisem. Kiełbaskę pokroić w ćwiartki i lekko podsmażyć - w zależności od zawartości tłuszczu można to zrobić na łyżce masła klarowanego. Cebulkę pokroić w piórka, ogórki w półplasterki. Składniki sosu wymieszać, doprawić. Na spód miski wyłożyć sałatę, na to wystudzoną kaszę, kiełbasę, ogórki i cebulkę. Polać sosem, posypać obficie szczypiorkiem. Smacznego!


















Ty to umiesz mi dogodzić MDF! Wiesz jak uwielbiam kasze i mogłabym ją dodawać prawie do wszystkiego. A w tym zestawie smakuje mi bardzo :)


Komentarze