Przejdź do głównej zawartości

Kruche babeczki z orzechowym wnętrzem





Przepis na te babeczki urodził się zupełnie nieoczekiwanie, bo jak zwykle będąc w transie gotowania zamarzyło mi się coś orzechowego. I oto są: kruche na zewnątrz a mocno orzechowe i chrupiące w środku. W dodatku prezentują się cudnie i są niewątpliwie godne powtórzenia.



Składniki na ciasto:
20 dkg masła
10 dkg cukru
1 jajko
skórka z 1/2 cytryny
40 dkg mąki

Na nadzienie:
30 dkg orzechów włoskich
4 dkg masła
12 dkg śmietany 18%
4 łyżki miodu
1 cukier wanilinowy
12 dkg cukru
 

2 łyżki syropu cukrowego
2 łyżki wody



Orzechy posiekać drobno. W jednym garnku rozpuścić na wolnym ogniu masło, śmietanę, miód i cukier wanilinowy . W drugim, większym  garnku zagotować karmel z cukru syropu i wody aż będzie miał kolor jasnobrązowy. Powoli i bardzo ostrożnie dodawać rozpuszczone masło ze śmietaną i miodem. Karmel jest bardzo gorący, więc dodanie tej masy spowoduje bardzo silne bulgotanie. Zdjąć masę z kuchenki i dodać posiekane orzechy. Odstawić do przestygnięcia. 
Z podanych składników zagnieść kruche ciasto i odstawić do lodówki na min. 1/2 godziny. Metalowe foremki o średnicy ok. 7 cm. wysmarować masłem. Wyłożyć cienko ciastem (ok. 1/3 ciasta należy zostawić na wierzchy). W środek nałożyć nadzienie orzechowe. Z pozostałego ciasta zrobić wierzchy babeczek, przykryć foremki, dokładnie skleić brzegi. Każdy wierzch nakłuć kilkakrotnie. Piec w temp. 200 stopni  około 20-25 minut.
Babeczki należy wyjąć z foremek póki nadzienie jest jeszcze ciepłe, bo po ostygnięciu przykleja się do foremek uniemożliwiając wyjęcie ciastek.




MDF, ja proszę o powtórkę już teraz, to co dostałam na wynos moja rodzina pochłonęła od razu, nie zdążyłam nawet nacieszyć oczu..



Zdjęcia wykonane przez Anię Szot ze studia 
www.foto-nostalgia.pl
Dziękujemy i polecamy :)

Komentarze