Przejdź do głównej zawartości

Lemoniada







Nie ma nic bardziej orzeźwiającego w upalne dni  jak delikatna lemoniada cytrynowa z nutą pomarańczy i koniecznie z listkami świeżej mięty. Bardzo prosta i szybka do zrobienia, smakuje wybornie i  szybko gasi pragnienie. Moja córa jest specjalistką w różnego rodzaju lemoniadach, ale ta smakuje mi najbardziej :)






Składniki:
4 cytryny
2 limonki
1 pomarańcza
4 łyżki cukru trzcinowego
ok.1,5 litra wody
20 listków mięty
 
Cytryny, limonki i pomarańczę obieramy ze skórki. Cały miąższ kroimy na mniejsze kawałki i blendujemy razem z cukrem, połową mięty i wodą nalaną do poziomu owoców. Następnie całość przecedzamy przez sitko. Powstały koncentrat mieszamy z pozostała wodą i miętą. Dla lepszego aromatu możemy dodać kilka plasterków cytryny.























Ależ mi zrobiłaś smaka, ja bym w pracy chciała taką popijać, może udałoby mi się od kawy odzwyczaić.., chociaż trochę.  Dobra kupię sobie miętę i cytrynę i będę pić z wodą mineralną...

Komentarze