Przejdź do głównej zawartości

Włoski pie warzywny








Wakacje nad morzem śródziemnomorskim powodują u mnie ogromny apetyt na zapiekane warzywa. Tak pachnących cukinią, bakłażanem i papryką dań nie ma potem przez resztę roku, a szkoda... Niedawno natknęłam się na włoskim blogu na to danie. Wypróbowałam na sobie i rodzinie i muszę przyznać, że wkroczył na stałe w nasze lenie menu. Nawet dzieciom pachnie i skłania do podjadania, a to już coś!


Składniki:
bakłażan
cukinia 
3 ziemniaki
papryka czerwona
cebula
2-3 pomidory
1 jajko
10 dkg mąki
10 dkg mozarelli
5 dkg parmezanu
1/2 szkl śmietanki 30%
oliwa
pieprz, sól, tymianek


Ziemniaki obrać i pokroić w cieniutkie plasterki, po czym wrzucić na rozgrzaną oliwę. w tym czasie umyć pozostałe warzywa, pomidory sparzyć i obrać, a następnie pokroić je, na kawałki "mniej więcej" 2x2cm. Cebulę pokroić w piórka. kiedy ziemniaczki trochę zmiękną, wrzucić na patelnię pozostałe warzywa. dusić około 10 minut, doprawić solą, pieprzem, tymiankiem lub ulubionymi przyprawami (oregano). Warzywa wystudzić całkowicie. Jajko wymieszać z mąką i śmietanką oraz częścią startego parmezanu a następnie z ostudzonymi warzywami. Całość przełożyć do foremki (24x20cm), posypać resztą parmezanu i grubą warstwą mozzarelli. Zapiekać około 25-30 minut. Gdyby ser zbytnio się rumienił, przykryjcie formę folią aluminiową :) Smacznego!





















Właśnie jestem tuż po włoskim urlopie  i już mi ślinka leci na sam zapach tego "paja"! Uwielbiam zapiekane warzywa i mam przeczucie, że moje dzieci też się skuszą i zasmakują w tym wakacyjnym wspomnieniu.



















Komentarze