Przejdź do głównej zawartości

Tarta Tatin z karmelizowanymi morelami






Niech was nie zmylą te cudne śliwy na zdjęciach, do ciasta użyłam polskich słodziutkich moreli. Były już tak słodkie i dojrzale, że wymagały kolokwialnie mówiąc zużycia. No więc wrzuciłam je na patelnię, skarmelizowałam delikatnie i przygotowałam letnią wersję tarty Tatin. Prosta, szybka i okazała była gotowa w godzinkę. Zjedzenie zabrało znacznie mniej czasu... Jest tak delikatna i krucha że wystarcza tylko czterem żarłokom do kawy..



Składniki:
10 dkg masła
1/3 szkl. cukru
laska wanilii
około 16 szt ładnych moreli 
ciasto francuskie
do wykonania tarty potrzebna będzie dobra patelnia, którą można włożyć do piekarnika




Na patelni roztapiamy masło z cukrem i wanilią. Morele przekrawamy na pół, usuwamy pestki i układamy w patelni z masłem. Karmelizujemy je ok.15 minut, potrząsając patelnią  i obracając je co kilka minut. Odstawiamy do przestygnięcia. Następnie na morele wykładamy ciasto francuskie i wkładamy razem z patelnią do piekarnika nagrzanego do 200 stopni. Całość pieczemy około 30 minut. aż ciasto uzyska złocisty kolor. Następnie sprawnym ruchem wykładamy ciasto na paterę. W tym celu do patelni przykładamy paterę i przytrzymując spód ściereczką ostrożnym ale zdecydowanym ruchem przewracamy patelnię do góry nogami.















Wspaniały pomysł MDF z tymi morelami! Pamiętam Twój zeszłoroczny hit z gruszkami i zastanawiałam się z czym byłaby równie pyszna, teraz już wiem :)  A kolor wprost obłędny!



Komentarze